Yeni Şafak Bakan Şimşek’i hedef almaya devam ediyor: ‘İstilanın çaresi gümrük vergisi’

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek İle İktidar Medyası Arasındaki Gerilim Artıyor

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ile iktidar medyası arasında yaşanan gerilim dikkat çekici bir şekilde artıyor. Faiz politikaları üzerinden defalarca hedef alınan Şimşek, bu defa cari açık ve gümrük vergileri konularında eleştiri oklarının hedefi haline geldi.

Yine Manşetten Hedef Alındı

Yeni Şafak gazetesi bugünkü manşetinde, Donald Trump dönemini örnek göstererek gümrük vergilerinin cari açığı kapatmada etkili olabileceğini öne sürdü. Gazete, “İstilanın çaresi gümrük vergisi: Cari açık kapanır, her ay 1 milyar dolar yatırım yapılır” şeklinde bir başlık attı.

‘Yeni Şafak Odunla Vuruyor’

İktidara yakın medyanın Şimşek’e yönelik eleştirileri, CHP Genel Başkanı Özgür Özel’in de dikkatini çekti. Özel, yaptığı açıklamada şöyle dedi:

Parti içinde karışıklığa meraklı olanlara Yeni Şafak’ı öneriyorum. Yeni Şafak’ın manşetini görsünler, üzerinde tepinsinler. Yeni Şafak, Sayın damada destek oluyor. Damat, Yeni Şafak eliyle Mehmet Şimşek’e saldırıyor

Eleştirilerin Perde Arkasında Ne Var?

Yeni Şafak gazetesi ile Mehmet Şimşek arasındaki gerilimin arka planında, Albayrak Grubu’nun faaliyet gösterdiği sektörlerde yaşanan ekonomik baskılar olduğu iddia ediliyor. İnşaattan ihracata, tarımdan tekstil sektörüne kadar birçok alanda faaliyet gösteren grubun, uygulanan ekonomi politikalarından olumsuz etkilendiği belirtiliyor.

Artan döviz kuru ve yüksek faiz oranları, Albayrak Grubu’na ait şirketlerin rekabet gücünü azaltıyor. İnşaat maliyetlerindeki artışlar ve konut fiyatlarında yaşanan düşüşler de grubun yükünü artırıyor. Bu nedenle, gruba ait gazetenin Şimşek’e yönelik sert eleştirilerinde bu ekonomik durumun etkisi olduğu değerlendiriliyor.

Ekonomi Politikalarına Tepki Genişliyor

Şimşek’in yürüttüğü ekonomik yönetim, kamuoyunda ve iş dünyasında ciddi tartışmalara neden oluyor. Döviz kuru artışının halkın alım gücünü azaltması ve iş dünyasının rekabeti zorlaştıran dalgalanmalar yaşaması, birçok kesimden tepki alıyor. Çeşitli sermaye grupları, faiz oranlarının yeniden düşürülmesini talep ediyor.

Related Posts

Taksi hizmet bedeline büyük zam!

Taksi çağırma uygulaması BiTaksi hizmet bedelini yeniden artırdı. Kullanıcılar ulaşım maliyetlerinin giderek yükselmesinden şikâyetçi. Zam kararı sosyal medyada geniş yankı uyandırdı.

Akaryakıtta yeni dönem bugün başlıyor: Milyonlarca sürücüyü ilgilendiriyor

Akaryakıt istasyonlarında Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi (UTTS) üzerinden akaryakıt satışları bugünden itibaren başladı. PÜİS Genel Başkanı İmran Okumuş, Darphane ve Damga Matbaası Genel Müdürlüğü’nün UTTS uygulamasına ilişkin bilgilendirmede bulunmuştu …

VİOP’ta sert düşüş: Haziran kontratı neden geriledi? (2 Haziran 2025)

Cuma günü satış baskısı altında seyreden haziran vadeli endeks kontratı, normal seansı yüzde 1,4 kayıpla 10.233,00 puandan kapattı. Endeks kontratı, akşam seansında da gerileyerek 10.210,00 seviyesine indi. Haziran vadeli endeks kontratı, bugün …

Bakan’dan İstanbullulara büyük müjde! Rahat bir nefes alacak

Yeni sistemle birlikte sürücülere trafik yoğunluğu, hava koşulları, kaza riski ve buzlanma gibi konularda anlık bilgilendirme yapılacak. Bakan Uraloğlu, Türk Parlamenterler Birliği İstanbul Şubesi’nin ev sahipliğinde düzenlenen “Uluslararası …

Toprak Mahsulleri Ofisi’nden çiftçilere kritik uyarı: Randevu alın!

Güneydoğu Anadolu’nun tahıl ambarı olarak bilinen Araban ilçesinde, 2025 buğday ve arpa hasadıyla birlikte Toprak Mahsulleri Ofisi (TMO)’nin randevu sistemiyle alıma başlayacağını açıklayan Araban Ziraat Odası Başkanı Hasan Altun, “Değerli …

Otomobil üretiminin en pahalı ülkesi

Almanya’da üretilen her bir otomobilin ortalama işçilik maliyeti 3.300 doları buluyor. Bu maliyete ücretler, emeklilik katkıları ve diğer yan haklar da dahil. Karşılaştırma yapmak gerekirse, ABD’de aynı maliyetler yaklaşık 1.340 dolar iken, Fas’ta …