Boykotlar işe yaradı: McDonald’s’ta dev zarar

McDonald’s, 2025 Yılının İlk Çeyreğinde Beklenenin Altında Performans Gösterdi

Hızlı servis restoran zinciri McDonald’s, 2025 yılının ilk çeyreğine ait finansal sonuçlarını paylaştı. Şirketin ABD’deki aynı mağaza satışları, beklenenin altında performans göstererek yüzde 3,6 oranında gerileme gösterdi. Bu oran, pandeminin ilk döneminden bu yana McDonald’s’ın iç pazardaki en büyük düşüşü oldu.

McDonald’s’ın net satışları çeyrek bazda yüzde 3 azalarak 5,96 milyar dolara düşüş gösterdi. LSEG analist tahminlerine göre şirketin gelir beklentisi 6,09 milyar dolardı düzeyindeydi. Hisse başına kazanç ise 2,66 dolarlık beklentiyi hafif aşarak 2,67 dolar olarak açıklandı.

Şirket, birinci çeyrekte 1,87 milyar dolar net gelir elde etti. 2024’ün aynı dönemindeki net gelir 1,93 milyar dolardı. Yeniden yapılandırma giderleri ve benzeri kalemler hariç tutulduğunda hisse başına kazanç 2,67 dolar oldu.

ABD’deki mağazalarda görülen düşüş, kötü hava koşulları ve tüketici harcamalarında gözlenen temkinli eğilimle ilişkilendirildi. Analistler, çeyrekte iç pazarda yüzde 1,7’lik bir düşüş öngörüyordu. Ancak gerçekleşen yüzde 3,6’lık gerileme, beklentilerin oldukça altında kaldı.

Müşterileri Kazanmak İçin McDonald’s Yeniden Şekilleniyor!

Şubat ayında açıklama yapan CFO Ian Borden, yılın başındaki zayıf seyir nedeniyle ilk çeyrekte satışların en düşük seviyede olmasını beklediklerini belirtmişti. Şirket, müşterileri geri kazanmak adına uygun fiyatlı menüler ve atıştırmalık dürüm gibi dikkat çekici ürünlerle menüsünü yeniden şekillendirmeyi planlıyor.

ABD dışındaki pazarlarda da benzer bir tablo dikkat çekti. Avustralya ve Fransa gibi önemli uluslararası pazarlarda aynı mağaza satışları yüzde 1 düşüş gösterdi. Bu segment McDonald’s’ın toplam gelirinin yaklaşık yarısını oluşturuyor. Oysa analistler satışların sabit kalmasını öngörmüştü.

Diğer yandan Japonya, Çin ve Brezilya gibi gelişmekte olan pazarlarda faaliyet gösteren segmentte, aynı mağaza satışları analist beklentisi olan yüzde 3,2’yi aşarak yüzde 3,5 oranında büyüme gösterdi. McDonald’s, zorlu ekonomik koşulların ve tüketici davranışlarındaki değişimin etkisiyle küresel ölçekte dengeli büyüme arayışına devam ediyor. Şirket, 2025 yılı içerisinde rekabet gücünü artırmak için yeni ürün stratejileri ve fiyat politikaları geliştirmeyi hedefliyor.

Related Posts

Serbest piyasada döviz açılış fiyatları (04 Temmuz 2025)

Serbest piyasada 39,8450 liradan alınan dolar, 39,8470 liradan satılıyor. 47,0020 liradan alınan avronun satış fiyatı ise 47,0040 lira olarak belirlendi. Dün doların satış fiyatı 39,8440, avronun satış fiyatı ise 46,9010 lira olmuştu.

Dolar euro kaç TL oldu?

İsrail-İran gerilimi, ABD’nin ek gümrük tarifeleri ile ilgili açıklamaları küresel piyasaları etkilemeye devam ediyor. Geçtiğimiz hafta ABD Başkanı Donald Trump’ın açıklamaları ile yükselişe geçen dolar bu haftayı da yüksek kapatıyor. Alım-satım …

Yapay zeka insanları hızla işsiz bırakıyor

Microsoft, dünya çapında iş gücünün %4’üne denk gelen 9.000’den fazla çalışanı işten çıkaracak. Haziran 2024 itibarıyla dünya çapında yaklaşık 228.000 çalışanı olan yazılım şirketi, Mayıs ayında yaklaşık 6.000 çalışanı etkileyen işten çıkarmalar …

Mehmet Şimşek’in turlarını boşa çıkaracak sonu ATO Başkanı açıkladı

Ankara Ticaret Odası (ATO) Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran, işletmelerin, kamu ücret politikasının kamuoyunda yüksek ücret beklentisi oluşturması nedeniyle istihdam, vergi ve diğer yükler nedeniyle zorlandığını söyledi. İşletmelerin üretim …

Dolar ve Euro güne nasıl başladı?

Dolar ve Euro güne nasıl başladı?

Bankadan kredi çekmeyi düşünenlere kritik uyarı

Piyasalarda son dönemde yaşanan olumlu gelişmeler, 24 Temmuz’daki Merkez Bankası toplantısında faiz indirimi beklentisini artırdı. Orta Doğu’daki ateşkes ve petrol fiyatlarındaki düşüş, kredi faizlerinde gerileme sinyalleri verirken; uzmanlar, kredi çekecekleri kısa vadeli ve düşük tutarlı kullanım konusunda uyarıyor.