Boykotlar işe yaradı: McDonald’s’ta dev zarar

McDonald’s, 2025 Yılının İlk Çeyreğinde Beklenenin Altında Performans Gösterdi

Hızlı servis restoran zinciri McDonald’s, 2025 yılının ilk çeyreğine ait finansal sonuçlarını paylaştı. Şirketin ABD’deki aynı mağaza satışları, beklenenin altında performans göstererek yüzde 3,6 oranında gerileme gösterdi. Bu oran, pandeminin ilk döneminden bu yana McDonald’s’ın iç pazardaki en büyük düşüşü oldu.

McDonald’s’ın net satışları çeyrek bazda yüzde 3 azalarak 5,96 milyar dolara düşüş gösterdi. LSEG analist tahminlerine göre şirketin gelir beklentisi 6,09 milyar dolardı düzeyindeydi. Hisse başına kazanç ise 2,66 dolarlık beklentiyi hafif aşarak 2,67 dolar olarak açıklandı.

Şirket, birinci çeyrekte 1,87 milyar dolar net gelir elde etti. 2024’ün aynı dönemindeki net gelir 1,93 milyar dolardı. Yeniden yapılandırma giderleri ve benzeri kalemler hariç tutulduğunda hisse başına kazanç 2,67 dolar oldu.

ABD’deki mağazalarda görülen düşüş, kötü hava koşulları ve tüketici harcamalarında gözlenen temkinli eğilimle ilişkilendirildi. Analistler, çeyrekte iç pazarda yüzde 1,7’lik bir düşüş öngörüyordu. Ancak gerçekleşen yüzde 3,6’lık gerileme, beklentilerin oldukça altında kaldı.

Müşterileri Kazanmak İçin McDonald’s Yeniden Şekilleniyor!

Şubat ayında açıklama yapan CFO Ian Borden, yılın başındaki zayıf seyir nedeniyle ilk çeyrekte satışların en düşük seviyede olmasını beklediklerini belirtmişti. Şirket, müşterileri geri kazanmak adına uygun fiyatlı menüler ve atıştırmalık dürüm gibi dikkat çekici ürünlerle menüsünü yeniden şekillendirmeyi planlıyor.

ABD dışındaki pazarlarda da benzer bir tablo dikkat çekti. Avustralya ve Fransa gibi önemli uluslararası pazarlarda aynı mağaza satışları yüzde 1 düşüş gösterdi. Bu segment McDonald’s’ın toplam gelirinin yaklaşık yarısını oluşturuyor. Oysa analistler satışların sabit kalmasını öngörmüştü.

Diğer yandan Japonya, Çin ve Brezilya gibi gelişmekte olan pazarlarda faaliyet gösteren segmentte, aynı mağaza satışları analist beklentisi olan yüzde 3,2’yi aşarak yüzde 3,5 oranında büyüme gösterdi. McDonald’s, zorlu ekonomik koşulların ve tüketici davranışlarındaki değişimin etkisiyle küresel ölçekte dengeli büyüme arayışına devam ediyor. Şirket, 2025 yılı içerisinde rekabet gücünü artırmak için yeni ürün stratejileri ve fiyat politikaları geliştirmeyi hedefliyor.

Related Posts

Dünyada 160 milyon çocuk işçi

UNICEF ve ILO’nun raporlarına göre, dünya genelinde 160 milyon çocuk işçi var ve bu çocukların 79 milyonu sağlıklarını, güvenliklerini, ahlaki gelişimlerini doğrudan tehlikeye atan işlerde çalışıyor.

Asgari ücret pul oldu bakan top peşinde

Ankara’da 1 Mayıs dolayısıyla ‘İşçi, İşveren, Kamu Çalışanları Futbol Turnuvası’ düzenlendi. Turnuvanın teması “Alın teri kutsaldır” olarak belirlendi. Çalışma Bakanlığı, SGK, İŞKUR, Hak-İş, Türk-İş, Kamu-Sen ve TESK temsilcileri sahaya çıktı. Zorlu mücadelelerin ardından kupayı SGK takımı kaldırdı. Madalyaları Çalışma Bakanı Işıkhan taktı. SGK’nın şampiyonluğu ise belediyelere borç tahsilatlarını hatırlattı. “Rakipleri de affetmediler” denildi.

Ekonomistler Şimşek’in konuşmalarını değerlendirdi: “Norveç düzeyinde olduğumuzu anladım”

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in canlı yayında ekonomiye dair yaptığı açıklamalar ekonomistler tarafından nasıl karşılandı?

Merkez Bankası Başkanı Karahan, 6 Mayıs’ta Meclis’te sunum yapacak

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) Başkanı Fatih Karahan, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda 6 Mayıs’ta sunum yapacak.

TİM İhracat Talep Endeksi martta azaldı

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) İhracat Talep Endeksi, martta aylık bazda yüzde 1,3 azalışla 99’a gerildi.

Emtia piyasalarında tarife iyimserliği

Emtia piyasalarında, ABD yönetiminin izlediği korumacı ticaret politikasının etkisi sürerken, ABD-Çin ticaret savaşının şiddetlenmeyeceği beklentisi ve dünya genelinde yaşanan jeopolitik gelişmelerin etkisiyle karışık bir seyir izleniyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir