Otomobil üretiminin en pahalı ülkesi

Alman Otomobil Üretiminin İşçilik Maliyeti Yüksek

Almanya’da üretilen her bir otomobil için ortalama işçilik maliyeti 3.300 dolar. Bu miktar, ücretler, emeklilik katkıları ve diğer yan hakları kapsıyor. Karşılaştırma yapmak gerekirse, ABD’de aynı maliyetler yaklaşık 1.340 dolar iken, Fas’ta sadece 106 dolar ile en düşük seviyede.

ABD’ye ithal edilen yabancı otomobillere gümrük vergileri getirilmesiyle birlikte, üreticiler üretimlerinin bir kısmını ABD’ye taşımaya başladı. Audi’nin ABD’deki ilk fabrikası da bu doğrultuda hayata geçiyor. Ancak, Almanya dışında üretim yapmanın tek nedeni gümrük vergileri değil; artan yerel işçilik maliyetleri, Alman otomotiv endüstrisi için ciddi bir tehdit oluşturuyor.

Yapılan araştırmada, dünya genelindeki 250 otomobil fabrikasının incelenmesi sonucunda Almanya’nın en yüksek işçilik maliyetine sahip olduğu belirlendi. Üretimin ABD’ye taşınmasıyla maliyetlerde önemli ölçüde düşüş sağlanabilir. Ancak, hala araç başına işçilik maliyeti Çin’in 585 dolarlık maliyetinin üzerinde olacak. Bazı durumlarda Almanya’da bir otomobil üretmek, Çin’e göre 7.800 dolar daha pahalı olabiliyor.

Oliver Wyman’ın Almanya ofisinin başkanı Fabian Brandt, Handelsblatt’a yaptığı açıklamada, “Gelecekte Almanya’da araç üretimine nasıl devam edebiliriz?” sorusuna odaklanılması gerektiğini belirtti. Üretimdeki düşüş devam ederse, birçok tedarikçinin ülkeyi terk edebileceği veya iflas edebileceği uyarısında bulundu.

Gümrük vergilerinin azalmasıyla birlikte, otomotiv sektörünün en büyük sorunu olan işçilik maliyetinin devam edeceği düşünülüyor. Bununla birlikte, daha uygun seçenekler de bulunmakta. Örneğin, Meksika’da bir aracın işçilik maliyeti sadece 305 dolar iken, Romanya’da bu rakam 273 dolar seviyesinde.


Araştırmalar, otomobil üretiminin en ucuz olduğu ülkenin, araç başına 106 dolarlık işçilik maliyetiyle Fas olduğunu gösteriyor. Renault’un Fas’taki fabrikasında işçilik maliyetlerinin Almanya’nınkinin 30 katı kadar düşük olduğu ortaya çıktı.

Tüm bu veriler, üreticilerin üretimi Avrupa’dan daha uygun maliyetli lokasyonlara taşıma eğiliminde olduğunu gösteriyor.

Related Posts

Akaryakıtta yeni dönem bugün başlıyor: Milyonlarca sürücüyü ilgilendiriyor

Akaryakıt istasyonlarında Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi (UTTS) üzerinden akaryakıt satışları bugünden itibaren başladı. PÜİS Genel Başkanı İmran Okumuş, Darphane ve Damga Matbaası Genel Müdürlüğü’nün UTTS uygulamasına ilişkin bilgilendirmede bulunmuştu …

VİOP’ta sert düşüş: Haziran kontratı neden geriledi? (2 Haziran 2025)

Cuma günü satış baskısı altında seyreden haziran vadeli endeks kontratı, normal seansı yüzde 1,4 kayıpla 10.233,00 puandan kapattı. Endeks kontratı, akşam seansında da gerileyerek 10.210,00 seviyesine indi. Haziran vadeli endeks kontratı, bugün …

Bakan’dan İstanbullulara büyük müjde! Rahat bir nefes alacak

Yeni sistemle birlikte sürücülere trafik yoğunluğu, hava koşulları, kaza riski ve buzlanma gibi konularda anlık bilgilendirme yapılacak. Bakan Uraloğlu, Türk Parlamenterler Birliği İstanbul Şubesi’nin ev sahipliğinde düzenlenen “Uluslararası …

Toprak Mahsulleri Ofisi’nden çiftçilere kritik uyarı: Randevu alın!

Güneydoğu Anadolu’nun tahıl ambarı olarak bilinen Araban ilçesinde, 2025 buğday ve arpa hasadıyla birlikte Toprak Mahsulleri Ofisi (TMO)’nin randevu sistemiyle alıma başlayacağını açıklayan Araban Ziraat Odası Başkanı Hasan Altun, “Değerli …

Türk-İş: Açlık sınırı mayısta 25 bin lirayı aştı!

Türk-İş: Açlık sınırı mayısta 25 bin lirayı aştı!

Türk-İş Başkanı Ergün Atalay, Mehmet Şimşek’e çattı

Türk-İş Genel Başkanı Ergün Atalay, kamu sözleşmelerindeki çıkmazın ardından, iktidar medyasının hedefindeki Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’i eleştirdi. Şimşek’in seslerini duymadığını belirten Atalay, bir daha ki basın açıklamasına işaret dili çevirmeni getireceğini söyledi.